Jul 11, 2015

Kako lako napraviti podmetače za čaše od kanapa

Hello hello! Kako provodite vrele letnje dane?! Verujem da uživate, a kako biste uživali još više donosim vam ideju za lagani letnji projekat.

Oduvek su mi se sviđali podmetači za čaše od kanapa, posebno za upotrebu u letnjem periodu. Nekako me podsećaju na leto, mislim da mi je veza kanap-mornarski motiv-more-leto :). Svakako su, pored plutanih, idealni za upijanje kapljica sa čaša sa hladnim napitkom.

Kako lako napraviti podmetače za čaše od kanapa

Naravno da sam mogla da prošetam gradom i kupim ih...ali, gde je tu zabava? Ovako sam prošetala gradom i kupila potreban materijal i za sat vremena napravila i ukrasila svoje nove podmetače za čaše!

Mislim da sam pronašla najjednostavniji mogući način za njihovo pravljenje.
Ne znam da li se ovo može smatrati i najboljim načinom (to će vreme pokazati), ali je svakako jednostavan i brz.

Potreban je kanap (uzela sam najdeblji koji su imali u prodavnici), superlepak i braon papir.

Kako lako napraviti podmetače za čaše od kanapa

Što se tiče papira, poslužila sam se papirom koji u prodavnicama koriste za pakovanje hrane – a koji sa jedne strane ima nalepljen najlon. Razlog za baš ovaj papir je to što sam ga već imala (naravno) :) . S obzirom da mu je funkcija da olakša pravljenje podmetača, možete koristiti i neki drugi papir.

Savet: Najbolje bi bilo da je papir krem/braon boje kako bi se slagao sa bojom kanapa.

Isekla sam komad papira, njegova veličina zavisi od veličine podmetača koji se pravi.

Zatim sam počela sa uvijanjem kanapa tako što sam par krugova uvila u ruci, a nakon toga sam na središnji deo papira nanela lepak na koji sam postavila prethodno uvijeni deo kanapa. Zatim sam nastavila sa nanošenjem lepka na papir i obmotavanjem kanapa direktno na papiru oko prvobitno umotanih centralnih "krugova".

Kako lako napraviti podmetače za čaše od kanapa

Podmetač za čaše od kanapa

DIY: Podmetač za čaše od kanapa

Kao što vidite funkcija papira je da omogući lako spajanje kanapa u oblik, kako bi se, na kraju, dobio podmetač. Pokušala sam i bez papira, tako što sam duž kanapa postepeno nanosila lepak i obmotavala ga, ali je ovaj proces isuviše spor i naporan, pri čemu se troši velika količina lepka. Ukoliko želite podmetač bez papira morate koristiti drugi lepak i drugu tehniku izrade.

Kada sam postigla željenu veličinu podmetača, kanap sam presekla sečicama i dodatno lepkom učvrstila kraj niti za prethodni "krug" podmetača, isekla višak papira i dobila prvi podmetač za čaše od kanapa.

Podmetač za čaše od kanapa

Podmetač za čaše od kanapa

Nakon toga sam ponavljala isti proces, s tim da sam svaki sledeći put prvi podmetač koristila kao šablon za veličinu ostalih. Pre nanošenja lepka, na papir sam ocrtala prvobitno napravljeni podmetač kako bih znala granice za onaj koji se pravi. Takođe, tokom samog pravljenja podmetača, jednostavno, možete napravljeni podmetač prisloniti uz onaj koji je u procesu izrade, kako biste videli da li trebate stati sa obmotavanjem kanapa.

Kako lako napraviti podmetače za čaše od kanapa

Nekoliko podmetača sam ostavila takve kakvi su, a neke sam dodatno ukrasila uz pomoć šablona i markera.


Napravite podmetače za čaše od kanapa

Savet: Šablone možete jednostavno napraviti tako što u Word dokument ubacite sličice čiji oblik želite kao šablon, podesite im veličinu i odštampate. Zatim, isečete oblik skalpelom i dobili ste šablon. Pre popunjavanja šablona markerima ili farbom (ili nečim trećim), potrebno ih je učvrstiti, kako se ne bi pomerali i uproprastili vam oblik koji prenosite.


Napravite podmetače za čaše od kanapa

Napravite podmetače za čaše od kanapa

Napravite podmetače za čaše od kanapa

Kako lako napraviti podmetače za čaše od kanapa

Za ukrašavanje možete koristiti šta god želite, a za šta ste sigurni da će izdržati vlagu bez da se razmaže i raskvasi. Na pamet mi je palo i korišćenje neke deblje niti (konca) u boji ili sa šljokicama, koja bi se uvila oko kanapa pre nego što se kanap obmota i zalepi za papir. Time bi se dobio zamiljiv dezen. Ovo nisam probala ali mi deluje kao izvodljiva ideja. :)

Kako lako napraviti podmetače za čaše od kanapa

Kako lako napraviti podmetače za čaše od kanapa

Kako lako napraviti podmetače za čaše od kanapa

Kako vam se sviđaju ovi podmetači? Hoćete li se okušati u njihovom pravljenju?

Srećno!